Telefontjänster
Detta nummer ger allmän hjälp och råd om att uträtta ärenden, använda tjänsten Mina E-tjänster och sysselsättning. Du kan också använda detta nummer för att lämna en kontaktbegäran till din ansvariga sakkunniga.
Numret betjänar dig måndag till fredag mellan kl. 9–16.15.
Mer detaljerad information om tjänster och kötider finns på webbplatsen Jobbmarknad.
Detta nummer ger råd i frågor som rör arbetslöshetsskydd:
- I vilka situationer kan du få arbetslöshetsförmån?
- Hur påverkas arbetslöshetsförmånen till exempel av studier, deltidsarbete eller företagande?
- Hur ska man besvara en begäran om utredning?
- Hur kan du söka ändring av ett utlåtande du fått?
Rådgivningen om utkomstskydd för arbetslösa betjänar dig från måndag till fredag kl. 9–16.15.
Mer detaljerad information om tjänsten och kötider finns på webbplatsen Jobbmarknad.
Du kan ringa oss när du behöver information om Helsingfors sysselsättningstjänster, hjälp med att söka jobb eller information om utbildningsmöjligheter.
Om ditt ärende gäller ett utlåtande som du har fått eller din skyldighet att söka arbete ska du kontakta din egen ansvariga sakkunniga direkt.
Vi betjänar dig på detta nummer från måndag till fredag kl. 9–15.
Du kan lämna ett telefonmeddelande i Mina E-tjänster. Om du inte kan uträtta dina ärenden via den elektroniska tjänsten kan du lämna en kontaktbegäran till din egen ansvariga sakkunniga genom att ringa TE-tjänsters allmänna telefontjänst.
Läs mer om den egna ansvariga sakkunniga
Priser på samtal och textmeddelanden
- När du kontaktar oss per telefon eller textmeddelande bestäms priset utifrån ditt eget abonnemang (mobiltelefonavgift/lokalnätsavgift/pris på textmeddelande).
- Om du använder ett talpaket ska du kontrollera med din operatör om företags- och servicenummer ingår i paketet. Operatörens debitering startar då förbindelsen öppnas.
- Ibland skickar vi meddelanden från 1600fi-tjänstens tekniska nummer som inte kan ta emot meddelanden. Meddelanden som du skickat till det numret kommer inte fram, men svarsförsöket kostar. Skicka alltid ditt svar till den sakkunnigas eget telefonnummer (som börjar 0295 eller 040) eller ta kontakt på ett annat sätt.
Helsingfors-info
Helsingfors-info ger råd och vägledning när du söker information om stadens andra tjänster eller om frågor som rör invandring på numret 09 310 11 111.