Östra centrum

Du kan uträtta ärenden vid Helsingfors sysselsättningstjänsters verksamhetsställen i Östra centrum utan att boka tid. Våra sakkunniga inom rådgivning står till ditt förfogande under hela öppettiden. Utrymmet har datorer och skrivare som du kan använda för att söka arbete, utbildning och för att använda Mina E-tjänster.

Kontaktuppgifter
Besöksadress

Kundgatan 3A
00930
Helsingfors

Öppettider

Gäller tills vidare:
– mån-fre 9.00-16.00
– lör-sön stängt
Telefontjänst:
– mån-fre 9.00-15.00
– lör-sön stängt
Helsingfors sysselsättningstjänsters telefontjänst och rådgivning är stängd: 11.10.2024 stängt

Telefontjänst

+358 9 310 36107 (lna/msa)

Postadress

PB 60, 00099 Helsingfors stad

Ankomstanvisningar

Se servicekartan nedan för vår exakta plats. Du hittar också en länk till HRT:s ruttguide på kartan.

  • Vårt verksamhetsställe ligger på 4:e våningen. 

Om du inte har en tid bokad i förväg, ta ett könummer och vänta på bänkarna i väntrummet. Kom på morgonen för att undvika eftermiddagsrusningen om du kan. De mest brådskande timmarna är vanligtvis cirka kl. 11–15.

De flesta dagar står en vakt som instruerar våra kunder utanför dörren. Om du är osäker på vad du ska göra kan du be vakten om råd.

Du kan lämna din post i brevlådan i trapphusets fjärde våning. Trapphuset kan besökas på vardagar kl. 6–20 och lördagar kl. 7.30–16.

Att komma till en överenskommen tid

Om du har en överenskommen träff behöver du inte ta ett könummer eller registrera dig separat. Vår sakkunniga hämtar dig från väntrummet för den överenskomna träffen.

FPA:s distansservice

På verksamhetsstället i Östra centrum betjänar även FPA på distans. Endast personer som redan är kunder på verksamhetsstället kan använda FPA:s distansservice. 

Du behöver inte boka tid till FPA:s distansservice. Distansservicen är tillgänglig från måndag till fredag klockan 9–15.

Via distansservicen kan du sköta samma ärenden som på FPA:s serviceställen. Du får också råd och stöd för FPA:s onlinetjänster. Ta med ett identitetsbevis och den information eller de dokument som du behöver för ärendet.

Be din kontaktperson om hjälp. Han eller hon hänvisar dig till ett serviceställe och ser till att anslutningen fungerar. Om du vill kan våra anställda delta i mötet. Om du behöver en tolk kan din kontaktperson hjälpa dig att beställa en sådan.

Läs mer om FPA:s distansservice

Kommande evenemang

Visa alla evenemang
Det finns inga kommande evenemang om detta ämne.