Itäkeskuksen toimipisteessä otettiin käyttöön Kelan etäpalvelu

Kelan etäpalvelu avattiin huhtikuussa Helsingin työllisyyspalveluiden Itäkeskuksen toimipisteen asiakkaille.

Palvelu on avoinna maanantaista perjantaihin kello 9–15. Etäpalvelussa voi hoitaa samoja asioita kuin Kelan palvelupisteessä.

– Oma työntekijä ohjaa asiakkaan palveluhuoneeseen ja varmistaa yhteyden toimivuuden. Asiakkaan luvalla työntekijämme voi myös jäädä mukaan tapaamiseen, kertoo kehittämiskoordinaattori Reetta Uusihakala.

Palvelu on suunnattu erityisesti kotoutuville asiakkaille, mutta se on avoin kaikille toimipisteen asiakkaille. 

– Osalla asiakkaistamme ei ole luku- ja kirjoitustaitoa omalla tai länsimaisilla aakkosilla. Lisäksi asiakkaillamme voi olla oppimisvaikeuksia tai muita erityistarpeita, Reetta Uusihakala jatkaa palvelun tarpeesta.

Kelan etäpalveluun ei tarvitse varata aikaa. Etäpalvelussa ei yleensä ole kovin pitkiä jonoja, jonotusaika on maksimissaan noin 5-10 minuuttia. Palveluun tulee varata tarvittaessa tulkkaus työllisyyspalvelujen toimesta. Tulkin voi varata oman työntekijän kautta.

Kelan neuvoja tulee paikan päälle Ohjaamoon tiistaisin. Ohjaamo palvelee alle 30-vuotiaita koulutukseen, työhön ja arkeen liittyvissä asioissa.

Lisätiedot

Kelan etäpalvelu